Rowerek treningowy – dlaczego warto

Rowerek treningowy (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) dla wielu wydaje się sprzętem zbędnym – po co inwestować w coś drogiego i nieporęcznego, skoro można kupić zwykły rower i wybrać się na przejażdżkę? Dodatkowo pedałowanie w miejscu wydaje się dosyć monotonne. Okazuje się jednak, że stacjonarny rowerek treningowy ma szereg zalet, które nie posiadają zwykłe rowery. Poniżej przekonamy się, dlaczego warto korzystać z takiego sprzętu.

Rowerek treningowy – ogólne zalety

Trening na rowerku stacjonarnym niesie ze sobą te same korzyści, co jazda na zwykłym rowerze – poprawia kondycję i pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Warto również pamiętać o innych zaletach zdrowotnych: ćwiczenia cardio poprawiają pracę serca i pomagają obniżać ciśnienie krwi. Dodatkowo podczas pedałowania na rowerku pracują też mięśnie, szczególnie pośladki i łydki. Osoby zaawansowane mogą pokusić się o trening interwałowy, który polega na wykonywaniu krótkich serii o wysokiej intensywności – interwały podkręcają metabolizm, dzięki czemu spalamy o wiele więcej kalorii i w krótszym czasie.

W czym rowerek treningowy przebija zwykły rower?

Rowerek stacjonarny w wielu kwestiach jest znacznie lepszy niż tradycyjny rower. Po pierwsze, na rowerku treningowym możemy ćwiczyć cały rok niezależnie od pogody – złe warunki atmosferyczne przestają być wymówką! Po drugie, wbrew pozorom jazda na rowerku stacjonarnym wcale nie musi być monotonna. Wiele osób twierdzi, że bez zmieniających się krajobrazów to nie to samo, jednak ćwicząc w domu wcale nie narażamy się na nudę – wystarczy, że włączymy swój ulubiony serial, muzykę albo audiobooka i możemy chłonąć dobrą rozrywkę, jednocześnie spalając kalorie. Kolejnym niewątpliwym plusem jest fakt, że na rowerku stacjonarnym możemy ustalić długość trasy i tempo, co bardzo pomaga przy monitorowaniu naszych postępów. Ćwicząc w domu nie musimy się też martwić, że na trasie czekają nas zmiany terenu – jazda pod górkę i w dół. Jeśli w trakcie treningu na rowerku stacjonarnym poczujemy się gorzej lub zabraknie nam sił, możemy natychmiast przerwać i odpocząć bez poczucia, że trzeba przejechać drugie tyle kilometrów, żeby wrócić do domu.

Jaki rowerek treningowy wybrać?

Najpopularniejsze są rowerki treningowe pionowe, na których jazda jest zbliżona do tej na klasycznym rowerze – ćwiczymy w pozycji siedzącej, lekko pochylonej. Jeśli jesteśmy żądni bardziej intensywnych treningów, możemy zaopatrzyć się w rowerek spinningowy, dające większe możliwości regulacji. Jeśli nie jesteśmy pewni, jaki rowerek będzie dla nas odpowiedni, możemy przed zakupem wypróbować oba warianty na siłowni.